آیا افزایش قیمت بلیط قطار به بهبود کیفیت خدمات آن کمک می‌کند؟

3 hours ago 1

مدیر کل مسافری راه‌آهن درمورد افزایش ۳۰ درصدی نرخ بلیط قطار توضیحاتی داد.

به گزارش نبض بورس، طباطبایی، مدیر کل مسافری راه‌آهن درمورد افزایش ۳۰ درصدی نرخ بلیط قطار گفت: این افزایش درخواست انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل مسافری بوده و این افزایش سنواتی است و هر سال، تورمی که در جامعه وجود دارد و افزایش هزینه‌ها، باعث می‌شوند تا افزایش قیمت داشته باشیم. چون از بهمن و اسفندماه درخواست داده می‌شود و تا مجوزهای لازم اخذ شوند معمولاً هر ساله در اردیبهشت ماه یا خردادماه این افزایش وجود دارد. 

مدیر کل مسافری راه‌آهن ادامه داد: از اول تیرماه مجوز افزایش قیمت داده شد و از نیمه تیرماه این افزایش اعمال شده است. 

آیا افزایش قیمت بلیط قطار باعث بالا رفتن کیفیت خدمات می‌شود؟

طباطبایی گفت: با توجه به افزایش سنواتی بلیط قطار، در حوزه خدمات حتماً سخت‌گیری‌های جدی‌تری خواهیم داشت تا کیفیت خدمات افزایش پیدا کند و برای افزایش ظرفیت صندلی‌ها باید گفت که افزایش سنواتی قیمت بلیط عددی نیست که شرکت‌ها تمایلی داشته باشند که به سمت سرمایه‌گذاری بروند و واقعاً نیاز است که دولت حمایت خاص خود را داشته باشد و باید تسهیلاتی را ارائه دهد و اگرچه در این چند سال به این سمت رفته‌ایم ولی اینقدر که بروکسی‌ها دست و پا گیر بوده‌اند که چیزی دست این شرکت‌ها را نگرفته است. 

مدیر کل مسافری راه‌آهن افزود: در این ۷-۸ سال، نزدیک به یکهزار و ۲۰۰ واگن از رده خارج شدند و ما نتوانسته‌ایم جایگزین کنیم. چون سرمایه‌گذاری به این سمت نمی‌رود و دلیلش بالا بودن هزینه‌هاست.

Read Entire Article