تحویل ۳ هزار وسیله گمشده زائران اربعین به صاحبانشان

8 hours ago 1

به گزارش تابناک به نقل از سازمان حج و زیارت، علیرضا بیات درباره خدمات هزار و ۱۰۰ خادم افتخاری در اربعین نیز گفت: بیشترین درخواست راهنمایی مربوط به جست‌وجوی مواکب، پزشکی، امدادی و تردد بود و راهنمایان ما با استفاده از اپلیکیشن (سکوی) همیار اربعین به عزاداران حسینی خدمات ارائه می دادند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف سازمان حج در ایام اربعین حسینی، راهنمایی زائران و امداد گمشدگان است، گفت: امسال بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار راهنمایی توسط هزار و ۲۵۰ نفر از خادمان افتخاری سازمان حج صورت گرفت که هزار و صد نفر از این افراد در کشور عراق (کربلا، نجف، مسیر راهپیمایی، کاظمین و سامرا) و ۱۵۰ نفر در پایانه های مرزی مشغول به فعالیت بودند.

وی بیشترین درخواست راهنمایی را مربوط به جست‌وجوی مواکب، پزشکی، امدادی و تردد دانست و افزود: تمامی کارگزاران مشغول به خدمت در واحد راهنمایی، اپلیکیشن همیار اربعین را روی گوشی نصب کرده و بخش اعظمی از راهنمایی ها را از این طریق انجام دادند که در صورت نصب این برنامه از سوی همه زائران، روند پرسش از خادمان بسیار کاهش پیدا می کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص افراد پیدا شده نیز توضیح داد: خادمان توانستند سه هزار و ۴۷۰ نفر از افراد گمشده یا جدا افتاده از همراهانشان را به یکدیگر برسانند و از دغدغه زائران کاسته شود.

بیات درباره وضعیت اشیاء گمشده زائران گفت: بخشی از این اشیا در سامانه ثبت شده و صاحبان آن هنوز پیدا نشده که طی روزهای آینده درصورت عدم مراجعه اشخاص برای دریافت، این اشیاء با توافق‌نامه‌ای که با شرکت ملی پست منعقد شده، به صاحبان آن تحویل می شود.

Read Entire Article