تخصیص هزار میلیارد ریال اعتبار ویژه برای جایگزینی مسیر هراز با هدف کاهش ترافیک

2 hours ago 1

باشگاه خبرنگاران جوان - مهدی یونسی رستمی استاندار مازندران در دومین جلسه کمیته راهبری کاهش تصادفات مازندران که با حضور رئیس پلیس راه، راهور، مدیران اجرایی و مسئولان استانی برگزار شد، گفت: طبق آمار چهار ماهه امسال در تعطیلات و پایان هر هفته شاهد حضور بالغ بر ۵ میلیون مسافر و گردشگر در استان هستیم، جمعیت شناوری که با زیر ساخت‌های استان سازگاری ندارد.

او با بیان این که شماری از پیمانکاران در این استان به دلیل نظارت ضعیف از محل طرح‌های مهم عمرانی اعتبارات فراوانی برای خود گرفتند و کاری انجام نمی‌دهند، افزود: مقابل همه این پیمانکاران بی‌مسئولیت مقاومت می‌کنم و اجازه ادامه فعالیت به آنان نخواهم داد و طرح را نیز به پیمانکاران جدید واگذار می‌کنیم.

استاندار مازندران در پایان بر لزوم مسیر جایگزینی مسیر هراز با هدف کاهش ترافیک اشاره کرد و گفت: با هماهنگی وزیر راه و شهر سازی هزار میلیارد ریال اعتبار ویژه برای این طرح تخصیص یافته است.

این مقام عالی دولت در مازندران با اشاره به ساماندهی ۱۸۳ مورد سرعتکاه غیر مجاز که منجر به حذف ۲۳ قطعه شد، نیز افزود: برخی سرعت‌گیر‌ها به صورت غیراصولی و بدون رعایت استاندارد‌ها در معابر استان نصب شده‌اند، که برچیدن سرعت‌گیر‌های غیرمجاز و اصلاح نقاط حادثه‌خیز با قدرت در دستور کار است.

مهدی یونسی با تاکید بر اینکه مردم باید اثر حذف این سرعتکاه‌ها را ببینند، گفت: سرعت‌گیر‌های استاندارد باید صرفاً در نقاط ضرورت و با رعایت ضوابط فنی نصب گردند تا نه تنها ایمنی را افزایش دهند، بلکه باعث کندی بی‌مورد ترافیک و اتلاف انرژی نشوند.

او در خصوص مرگ و میر‌های ناشی از تصادفات در استان نیز گفت: طبق اعلام راهنمایی و رانندگی ۶۰ درصد مرگ و میر‌ها در دورن شهری عابرین پیاده هستند، آماری که با انجام بهسازی طرح‌های عابرین پیاده قابل کاهش است و بر اساس آمار ۴۰ درصد عابران پیاده‌ای که پس از تصادف فوت می‌کنند، بیش از ۶۰ سال سن دارند.

استاندار مازندران به جایگزینی موتور برق برای چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در تقاطع‌های شهر‌های استان مازندران نیز اشاره کرد و افزود: طبق آمار از ۸۸ نقطه چراغ راهنمایی و رانندگی که در شهر‌های استان وجود دارد فقط ۳۰ چراغ راهنما به موتور برق جایگزین مجهز شدند.

منبع:خبرگزاری پلیس

Read Entire Article