حرکت تازه در استان‌ها با اجرای «ایران‌جان» آغاز شد

1 day ago 1

باشگاه خبرنگاران جوان؛ نفیسه خلیلی - علیرضا کیخا، معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما به تشریح رویداد ملی «ایران‌جان» پرداخت و گفت: ما دو هدف اصلی را در «ایران‌جان» طراحی کردیم. هدف اول افزایش رضایتمندی مردم خوزستان نسبت به رسانه ملی و کشور بود. هدف دوم که ذیل هدف اول طراحی شده، افزایش میزان شناخت مردم ایران نسبت به استان هدف و تحقق شعار سال است. از طرفی، شبکه‌های برون مرزی به معرفی ظرفیت‌های ایران به مردم دنیا در حد توان می‌پردازند. در معاونت برون مرزی پویشی تحت عنوان «ایران را کشف کن» طراحی شده بود. 

کیخا ادامه داد: رویداد «ایران‌جان» سبب شد حرکت جدیدی در استان‌ها شروع شود؛ به‌خصوص استان‌هایی که امسال میزبان این رویداد هستند. در این استان‌ها پویایی و حرکت جدیدی ایجاد شده و تلاش می‌کنند تولیداتشان نسبت به سایر استان‌ها بهتر باشد. در نتیجه، این موضوع منجر به کیفیت تولیدات می‌شود. بنده تردید ندارم که در یکسال آینده شاهد انبوه تولیدات فاخر در قالب‌های مختلف هستیم.

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما با بیان اینکه ایده «هفته‌های ایران» یا رویداد «ایران‌جان» از سوی رئیس سازمان صداوسیما مطرح شد، افزود: خلاصه ایده از این قرار بود که تمام شبکه‌های سراسری رادیویی، تلویزیونی و برون مرزی بتوانند در چند روز در هفته، بر روی یک استان خیمه بزنند و متمرکز شوند و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان را به تصویر بکشند، یا مسئله‌های استان را حل کنند. 

وی خاطرنشان کرد: ما ایده را به دست گرفتیم و آن را تبدیل به طرح کردیم. طرح را خدمت آقای دکتر جبلی و قائم مقام فرهنگی سازمان ارائه دادیم. ایشان این طرح را پسندیدند. این طرح نیاز داشت در میدان اجرا شود. با تمام چالش‌هایی که در شبکه‌های استانی و برون مرزی داشته‌ایم، این طرح مصوب شد و الحمدالله تمام شبکه‌ها فراتر از تصورمان به خوزستان پرداختند و حس می‌کنیم این طرح اثرگذاری مثبتی از خود برجای گذاشته است.

Read Entire Article