رد پای جنگ در همه آثار هنری؛ حتی در سریال «الگوریتم»

6 hours ago 1

باشگاه خبرنگاران جوان ـ محسن برمهانی، معاون سیما در حاشیه بازدید از سریال تلویزیونی «الگوریتم» که با مسائل امنیت ملی و مبارزه با تروریسم ارتباط دارد، در پاسخ به این سوال که حملات اخیر تروریستی در کشور چقدر به ماجرای سریال ارتباط دارد؟ گفت: گرچه فیلمنامه سریال «الگوریتم» قبل از جنگ نوشته شده، اما بعد از جنگ هیچ اثر هنری را چه داخل سازمان صداوسیما چه خارج از آن نمی‌توانید پیدا کنید که ارجاعی به جنگ نداشته باشد. اصلاً این موضوع شدنی نیست. چون هنرمند نمی‌تواند فارغ از این موضوع به جهان پیرامون خود نگاه کند.

بیژن میرباقری، کارگردان سریال هم ضمن تایید این موضوع گفت که در حیطه انتظامی پلیس به اتفاقات اخیر هم توجه شده است.

میرباقری ادامه داد: ما هرچه در توانمان بود، انجام دادیم. تهیه‌کننده و سردار منتظرالمهدی، معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا حمایت کردند تا این صحنه‌ها و پرو‌داکشن‌ها به صحنه‌های واقعی تبدیل شوند.

ابوالفضل صفری، تهیه‌کننده سریال «الگوریتم» در پاسخ به این سوال که چند درصد از سوژه‌های سریال بر اساس پرونده‌های واقعی است، گفت: ما در سریال سه پرونده اصلی داریم، که مابقی سوژه‌ها بر اساس تخیل و پرداخت قصه جلو می‌رود. مثلاً سوژه‌های مربوط به سرقت بانک، سرقت حراجی و شبکه پولشویی شرط‌بندی که در بعد‌ها به آن می‌رسیم، پرونده‌های اصلی مجموعه پلیس است. با این حال، یک پرونده مربوط به سازمان اطلاعات پلیس، یک پرونده مربوط به آگاهی و دیگری پرونده پلیس امنیت است.

صفری گفت: ما با دوستان قراری در سازمان صداوسیما داشتیم، که پس از «خانه امن»، «عاشورا» یا «موقعیت مهدی» محصولی خلق بشود، که به لحاظ پرو‌داکشن نوآوری داشته باشد، امیدوارم خدا تا آخر پروژه کمکم کند. واقعیت این است که ما با پدیده پیچیده‌ای رو‌به‌رو هستیم. «الگوریتم» هم در قصه الگوریتم است، هم در ماهیت و پروداکشن الگوریتم است. مفهوم ریاضی الگوریتم به معنای معما و مناسبات ریاضی است، که در تمام عناصر این سریال دیده می‌شود.

Read Entire Article