باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمدعلی سجادی - مزیدی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسانجنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون طی برگزاری جلسات کمیسیون ماده ۱۲ به ۳ پرونده رسیدگی شده است.
او افزود: همچنین در زمینه اجرای ماده ۱۱ مبنی بر رسیدگی به تخلفات رانندگان بخش حملونقل جادهای، کالا و مسافر از ابتدای سال ۳۰ جلسه کمیسیون برگزار و به تخلفات ۲۰ راننده رسیدگی شده است.
مزیدی به رسیدگی به پرونده تخلف دو نفر از مالکین نیز اشاره کرد و ادامه داد: تخلفات مربوط به شرکتهای حملونقل در کمیسیون ماده ۱۲ و تخلفات مرتبط با رانندگان در کمیسیون ماده ۱۱ مطرح، مورد رسیدگی و اعمال قانون شده است.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین برای رانندگانی که دارای تخلف حمل و نقلی بودهاند، بنا به نوع تخلف و تکرار آن، جرایم پیشبینی شده در قانون در نظر گرفته و آراء مربوطه ابلاغ شد.
بیشتر بخوانید
او در خصوص تخلفات انجام شده در بخش شرکتها و رانندگان تصریح کرد: تخلف عدم رعایت مقررات مربوط به تهیه، تنظیم و استفاده از بارنامه و صورت وضعیت، عدم رعایت مقررات مربوط به نرخ و بلیت مسافری، عدم رعایت مقررات مهار مناسب بار، صدور بارنامه برای وسیلهنقلیه فاقد تجهیزات ایمنی و ... از جمله تخلفات صورت گرفته از سوی شرکتها بوده و تخلف جابهجایی بار بدون بارنامه، عدم مهار مناسب بار، فقدان یا عدم بکارگیری تجهیزات ایمنی، حمل بار اضافه بر ظرفیت خودرو و ... از جمله تخلفات انجام شده از سوی رانندگان حمل و نقل عمومی برون شهری بوده است.
مزیدی با تأکید بر اهمیت ارتقای سطح خدمات قابل ارائه به کاربران بخش حمل ونقل جادهای و رضایت آنها، عنوان کرد: این اداره کل بر فعالیتهای بخش حمل و نقل جادهای برونشهری نظارت مستمر دارد و همچنین از طریق سامانه تلفنی ۱۴۱ و پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱، راه ارتباطی با مخاطبان این بخش ایجاد شد تا بتوانیم نظرها، پیشنهادات و شکایتهای افراد را دریافت و به آنها رسیدگی کنیم.