حذف یارانه نقدی سه دهک بالا تا شهریور قطعی می شود؛ این تصمیم نیازمند موافقت نهایی دولت است
به گزارش مدار اقتصادی و به نقل از ایرنا، احمد میدری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: طبق قانون بودجه و پیگیری مشترک دولت و مجلس، حذف یارانه این سه دهک بالا در دستور کار قرار دارد و اطلاعات مشمولان نیز به روز شده است. به گفته او، پیش از قطع یارانه، هر فرد مشمول با اعلام رسمی از دلایل این تصمیم مطلع و در صورت اعتراض، شکایت آن ها بررسی می شود. میدری با اشاره به حساسیت ...
یارانه 3 دهک حذف می شود | چطور به حذف یارانه ام اعتراض کنم؟
به گزارش نبض بورس ، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز فرآیند حذف یارانه سه دهک بالای درآمدی از شهریورماه خبر داد. به گفته وی، اطلاعات مالی خانوارها به روزرسانی شده و افراد مشمول حذف، پیش از قطع یارانه، از دلایل این تصمیم مطلع شده و فرصت اعتراض خواهند داشت. این اقدام با هدف اجرای دقیق تر عدالت اجتماعی و در چارچوب قانون بودجه صورت می گیرد. احمد میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ...
نحوه اعتراض به دهک بندی یارانه
نمی کند. بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و اعلام رسمی دولت، قرار است یارانه نقدی دهک های هشتم و نهم نیز به زودی قطع شود. نحوه اعتراض به دهک بندی درآمدی اگر احساس می کنید دهک درآمدی خانوار شما به درستی محاسبه نشده و به اشتباه در رده های پردرآمد قرار گرفته اید، می توانید اعتراض خود را از طریق یکی از سه مسیر زیر ثبت کنید: 1. ثبت اینترنتی از طریق سامانه حمایت سریع ترین و ساده ترین روش، مراجعه به سامانه ...
پایان واریز 300/000 تومان یارانه نقدی | اگر معتقدید دهک بندی شما اشتباه است بخوانید
معتقدند به اشتباه جزو دهک های هشتم، نهم یا دهم شناسایی شده اند، می توانند از طریق سامانه hemayat.mcls.gov.ir یا مراکز خدمات رفاه اجتماعی، اعتراض خود را ثبت کنند. پس از ثبت اعتراض، وضعیت درآمدی، دارایی ها و تراکنش های بانکی خانوار دوباره بررسی می شود و در صورت تأیید، یارانه از ماه بعد مجدداً برقرار خواهد شد. شهریور 1404 آخرین مرحله دریافت یارانه نقدی برای شماست. پس از آن، مهر ...
حذف یارانه نقدی 25 میلیون ایرانی از شهریور
نقدی 25 میلیون نفر ایرانی حذف نشده و منتظر تایید دولت مانده است. بنابراین در صورت موافقت دولت با کاهش بودجه یارانه نقدی و حذف سه دهک بالای درآمدی از لیست یارانه بگیران، این پروسه از شهریورماه شروع خواهد شد. افرادی که مشمول حذف یارانه نقدی شده یا به دهک بندی خود اعتراض دارند، می توانند به صورت آنلاین اقدام کنند. ثبت درخواست مجدد دهک بندی در وبسایت hemayat.mcls.gov امکان پذیر است. همچنین برای دریافت اطلاعات لازم و پیگیری وضعیت اعتراض از طریق اپراتور وزارت رفاه با شماره 021-6369 نیز امکان پذیر است. ...
یارانه چه کسانی در شهریور قطع می شود؟ ؛ وزیر رفاه پاسخ داد
جهان صنعت نیوز ، احمد میدری، وزیر رفاه، از اجرای طرح حذف سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه بگیران خبر داد و گفت: این اقدام در پی به روزرسانی اطلاعات اقتصادی خانوارها و با همکاری مجلس انجام می شود. میدری توضیح داد که پیش از حذف هر فرد، دلیل این تصمیم به او اعلام می شود و در صورت داشتن اعتراض، امکان بررسی مجدد وجود خواهد داشت. به گفته او، این رویکرد برای اطمینان از صحت تصمیم گیری و رعایت حقوق مردم در نظر گرفته شده است. وی افزود: این فرایند پیچیده باید به تأیید دولت برسد و پیش بینی می شود تا هفته آینده نهایی شود تا از شهریورماه به مرحله اجرا درآید. ...
سامانه تک؛ پلی هوشمند برای دریافت تسهیلات اشتغال بدون مراجعه حضوری
اهمیت دارد؟ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی( ایستانیوز )،سامانه تک از سال 1401 توسط معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شده است. هدف اصلی این سامانه، حذف نیاز به مراجعه حضوری، تسهیل ثبت درخواست ها و نظارت دقیق بر تخصیص تسهیلات اشتغال به متقاضیان حقیقی و حقوقی است. از طریق این سامانه، بنگاه های اقتصادی کوچک و بزرگ می توانند بدون ...
روش های پیگیری کارت سوخت
جایگاه های سوخت یا مراکز خدماتی مراجعه کرده و درخواست بازیابی رمز بدهید. نتیجه گیری اگر هنوز کارت سوخت خود را دریافت نکرده اید یا آن را گم کرده اید، جای نگرانی نیست. با استفاده از روش های آنلاین و حضوری که در این مقاله توضیح داده شد، می توانید به راحتی وضعیت کارت خود را بررسی کرده و در صورت نیاز، برای صدور کارت سوخت المثنی اقدام کنید. برای پیگیری های دقیق تر، از سامانه های رسمی دولت، شرکت پست و دفاتر پلیس +10 استفاده کنید. ...
رئیس کانون سر دفتران: راه اندازی دفاتر اسناد رسمی مجازی در آینده نزدیک
مشکلات و چالش هایی در اجرای آن مشاهده می شود. به گفته او، اصلاحات قانونی پیش از پایان سال جاری نهایی خواهد شد. خندانی درباره متصل نبودن سامانه های ثبت اسناد به سایر سیستم ها توضیح داد که رعایت الزامات فنی، حقوقی و امنیتی شرط اتصال سامانه هاست. او رتبه بندی دفاتر اسناد رسمی را بر اساس رضایت مندی مراجعه کنندگان و عملکرد دفاتر عنوان کرد. رئیس کانون سردفتران و دفتریاران توضیح داد که ...
پانا ۱۴۰۴/۰۵/۱۹ - ۱۰:۲۲
5 دفتر اسناد رسمی در جنگ 12 روزه مورد اصابت قرار گرفت
الکترونیکی شدن مرحله به مرحله عملیاتی و اجرایی خواهد شد. خندانی گفت: دفاتر اسناد رسمی یکی از قسمت هایی است که از قدیمی ترین روش ها برخوردار هستند. امید است به زودی دفاتر مجازی را راه اندازی خواهیم کرد که به صورت غیرحضوری به مردم خدمات رسانی خواهد کرد. بیشترین حجم مراجعه در خصوص اجرا است که الحمدالله اقدامات اولیه آن انجام شده و سامانه ای برای آن طراحی شده است، این موضوع از روز سه شنبه به ...
راه اندازی دفاتر ارائه خدمات مالیاتی در سراسر کشور
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، اشکان هراتی رئیس مرکز تنظیم مقررات نظام پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور گفت: شرکت های معتمد ارائه کننده خدمات مالیاتی ضمن راه اندازی دفاتر و باجه های ارائه خدمات مالیاتی در سراسر کشور آماده ارائه خدمات به مؤدیان محترم در زمینه هایی همچون ثبت نام و ویرایش ثبت نام مؤدی، اصلاح پرونده مالیاتی، دریافت و ثبت فرم تبصره ماده (100) ق. م ...
الکترونیکی شدن خدمات در دفاتر رسمی
شدن در دست اجرا است. رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در پاسخ به سوالی در خصوص فعالیت دفاتر مجازی گفت: دفاتر اسناد رسمی یکی از قسمت هایی هستند که از سنتی ترین روش ها برخوردار بودند؛ انشاالله به زودی دفاتر مجازی را راه اندازی خواهیم کرد که به صورت غیرحضوری به مردم خدمات رسانی خواهد کرد. بیشترین حجم مراجعه در خصوص اجرا است که الحمدالله اقدامات اولیه آن انجام شده و سامانه ای برای آن طراحی ...
قانون تسهیل صدور مجوزها، سیستم حقوقی کشور را به بی نظمی می کشاند
دریافت و به حساب های مقرر واریز می کنند، اما اغلب مسئولان و مردم اطلاعی از هزینه های بالای آن ندارند و تنها دریافتی دفاتر را می بینند. انتقاد از برداشت نادرست مسئولان از درآمد دفاتر نگهداری با انتقاد از نگاه اشتباه برخی نمایندگان مجلس گفت: تمام وجوه دریافتی دفاتر شفاف، با نام و حساب مشخص ثبت می شود و قابل نظارت آنلاین است، اما تصور غلطی وجود دارد که این مبالغ تماماً به جیب ...
زمان حذف یارانه 3 دهک پردرآمد اعلام شد
احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آخرین وضعیت حذف دهک های پردرآمد اعلام کرد: حذف سه دهک بر اساس قانون بودجه و پیگیری جدی مجلس در دستور کار است. وی افزود: ما اطلاعات خانواده ها را بروز کردیم و بنا است، افرادی که مشمول حذف می شوند، پیش از تصمیم گیری مطلع و فرصت اعتراض داشته باشند. وزیر کار تاکید کرد: امیدواریم فرآیند تا هفته آینده در دولت تایید شود تا در شهریورماه حذف دهک های سه گانه پردرآمد را آغاز کنیم. ...
نحوه ثبت نام متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال
جامع خدمات اشتغال کشور بستری است که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شده و تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که متقاضی استفاده از تسهیلات دولتی باشند با ورود به این سامانه و بدون نیاز به مراجعه حضوری، امکان ثبت درخواست خود را خواهند داشت.ایجاد این سامانه به منظور ارائه خدمت در حوزه تسهیلات اشتغال و ارائه گزارش های نظارتی بر روند تشکیل و بررسی پرونده و تسهیلات پرداخت شده توسط نهادهای ذیربط صورت ...
انقلاب سندی، پایان عصر معاملات دستی
ارائه خدمات شده است. در صورت قطع سامانه ها، دفاتر طبق دستورالعمل جدید می توانند پس از 20 دقیقه خدمات را به صورت دستی ارائه دهند. در ادامه، خندانی به سه مسیر قانونی برای ثبت معاملات اشاره کرد: مراجعه مستقیم به دفاتر اسناد رسمی، استفاده از سامانه های خودکاربری، و ثبت اولیه از طریق مشاورین املاک. وی افزود: این سه مسیر به صورت قانونی تعریف شده اند و خارج از آن، هیچ مرجع دیگری صلاحیت ثبت رسمی ...
درخواست توقف فوری قانون تسهیل صدور مجوز کسب وکار از سوی کانون سردفتران فارس
کشور و رئیس آن را در اجرای این قوانین مظلوم دانست و از فشار های غیرمنصفانه بر این سازمان انتقاد کرد. به گفته نگهداری، دفاتر اسناد رسمی بدون دریافت بودجه دولتی، هزینه های خود از جمله تامین مکان، نیروی انسانی، تجهیزات، بیمه کارکنان، آب، برق، گاز، تلفن، اینترنت و تعمیرات را تامین می کنند و درآمد های دولت را به خزانه واریز می نمایند. مردم و مسئولین، جز سازمان ثبت، از این هزینه ها بی اطلاعند و ...
خدمات دفاتر اسناد رسمی آنلاین می شود/ آزمون سردفتری طبق برنامه برگزار خواهد شد
به گزارش وکیل ایرانی ، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران از آغاز تحول گسترده در ارائه خدمات دفاتر اسناد رسمی خبر داد و گفت: پس از نزدیک به یک قرن فعالیت سنتی، روند الکترونیکی سازی خدمات به صورت جدی آغاز شده و به زودی بسیاری از امور ثبتی بدون مراجعه حضوری انجام می شود. علی خندانی در نشست خبری با اشاره به آغاز ثبت غیرحضوری شرکت ها اعلام کرد که خدمات اجرای اسناد نیز به زودی به صورت ...
خدمات دفاتر اسناد رسمی آنلاین می شود
در استان های مختلف ادامه دارد. خندانی با تأکید بر پایین بودن میزان تخلفات دفاتر اسناد رسمی، گفت: استفاده گسترده تر از سامانه های الکترونیک می تواند زمان انجام معاملات را کاهش دهد. او همچنین اعلام کرد که 80 درصد مشاوران املاک مجاز به سامانه کاتب متصل شده اند و این موضوع باعث کاهش مراجعات حضوری و تسهیل فرآیندهای قانونی شده است. به گزارش ایسنا ، او در پایان بر ضرورت استقبال ...
اعلامیه شرکت گاز برای راه های ثبت و پیگیری انتقادها و پیشنهادها
ذینفعان محترم شما می توانید با مراجعه به سایت اینترنتی شرکت گاز استان کرمان به آدرس www.nigc-kerman.ir انتقادات، پیشنهادات، شکایات خود را در سامانه مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) درج و پیگیری نمایید. راه های ارتباط با شرکت گاز کرمان: سامانه پیامک شرکت گاز ساختار هاب بهره برداری شرکت گاز استان کرمان بررسی شد گازرسانی به 1 شهر و 104 روستا در جنوب ...
وزیر کار خبر داد: یارانه 3 دهک را حذف خواهیم کرد
به گزارش صدای بورس ، احمد میدری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی راجع به حذف یارانه سه دهک بالای جامعه و حمایت های بیشتر دولت در اختصاص سبد معیشت خانوار به هفت دهک پایین تر که از سوی مجلس مطرح شده، گفت: شهریور ماه یارانه 3 دهک (حدود 25 میلیون نفر) را حذف خواهیم کرد.او پیش از این نیز گفته بود که: در قانون بودجه 1404 این موضوع مطرح شده، اما اگر کل سه دهک بالای جامعه یارانه دریافت نکنند، یعنی 18 ...
دفاتر مجازی اسناد رسمی به زودی راه اندازی می شود
زینب غضنفری دفاتر مجازی دفاتر اسناد رسمی به زودی با ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی راه اندازی می شوند تا مردم بتوانند بدون مراجعه حضوری به دفاتر، امور ثبت اسناد خود را سریع تر و آسان تر انجام دهند. این طرح در مرحله پایلوت بوده و از نیمه شهریور به صورت گسترده اجرا خواهد شد. به گزارش عصراقتصاد، نشست خبری علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران، صبح امروز به مناسبت روز خبرنگار با ...
شرایط سفر به کربلا برای دانشجویان (مرحله به مرحله)
خروج از کشور برای دانشجویان به شرح زیر است: 1. ورود به سامانه دانشجو باید با کد ملی و شماره تلفن همراه ثبت شده به نام خودش وارد سامانه شود. اگر قبلاً ثبت نام نکرده، احراز هویت در یکی از دفاتر پلیس+10 الزامی است. 2. ثبت درخواست از منوی کاربری، به بخش وظیفه عمومی و سپس درخواست مجوز خروج از کشور مراجعه و فرم مربوط به خروج زیارتی را تکمیل کند. 3 ...
راهنمای حقوقی پیگیری سرقت گوشی موبایل؛ مراحل ردیابی و ثبت شکایت کیفری
به گزارش یاقوت نیوز: نخستین اقدام پس از سرقت یا گم شدن گوشی، مراجعه به دفاتر خدمات تلفن همراه و مسدودسازی (سوزاندن) سیم کارت است تا از سوءاستفاده احتمالی جلوگیری شود. سپس باید وارد سایت همیاب24 شده و درخواست ردیابی گوشی را ثبت کنید. این سامانه با همکاری اپراتورها و نهادهای انتظامی، امکان شناسایی و ردیابی گوشی های سرقت شده را فراهم می کند. پس از ثبت درخواست ردیابی، لازم است ...
از قانون جدید صدور سند ملک با خبر باشید!
طی پنج سال اسناد دفترچه ای را به تک برگ تبدیل کند. سند تک برگ دارای نقشه دقیق با مختصات جغرافیایی است که در صورت اختلاف، موقعیت ملک را به صورت دقیق مشخص می کند، در حالی که سند دفترچه ای فاقد این ویژگی است. کشاورز تأکید کرد: اکنون محدودیت های گذشته برای املاکی که سند ندارند برداشته شده و مالکان می توانند برای دریافت سند اقدام کنند. دارندگان سندهای سبزرنگ که از تابستان پارسال صادر شده اند، برای انجام معاملات باید به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند و کسانی که هنوز سند دفترچه ای دارند، باید برای دریافت سند تک برگ به ادارات ثبت مراجعه نمایند. انتهای مطلب ...
پاسخ به پرسش های متداول درباره تمدید بیمه سلامت
....ihio.gov.ir/) و یا مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد میسر است. کارت یا کد بیمه من منقضی شده؛ چطور تمدید کنم؟ امکان تمدید اعتبار بیمه سلامت از طریق سامانه شهروندی (https://csp.ihio.gov.ir/) و یا مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد میسر است. در صورت گم شدن کارت بیمه سلامت چه باید کرد؟ نیازی به داشتن کارت بیمه سلامت یا دفترچه فیزیکی نمی باشد و ارائه خدمات صرفا با مدارک هویتی (کارت ملی یا ...
با الکترونیکی شدن خدمات در دفاتر اسناد رسمی، ارائه خدمات به صورت غیر حضوری انجام می شود
مراجعه حضوری نداشته باشند. رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در پاسخ به سوالی درباره راه اندازی دفاتر مجازی، اظهار کرد: باعملیاتی و اجرایی شدن یک سری الزامات خاص به زودی دفاتر مجازی و غیر حضوری را راه اندازی خواهیم کرد البته دفاتر مجازی شکل و نوع جدیدی ندارند به همین وضعیت کنونی است، اما به صورت غیر حضوری خدمات را به مردم ارائه خواهند کرد البته در دو قسمت این امر در حال تحقق است بحث ثبت ...