باشگاه خبرنگاران جوان؛ جواد فراهانی- گوگل اکنون قابلیت پرو لباس مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی خود را برای کاربران در ایالات متحده راهاندازی کرده است. این قابلیت برای اولین بار در ماه مه گذشته در جریان کنفرانس گوگل I/O رونمایی شد.
این قابلیت بخشی از پیشنهاد Shopping Graph این غول فناوری مستقر در مانتین ویو است و با حالت هوش مصنوعی در جستوجو، Google Shopping و فهرست محصولات در Google Images در دسترس است.
این ویژگی به کاربران اجازه میدهد تا طیف گستردهای از لباسها را تنها در چند مرحله به صورت مجازی پرو کنند. این شرکت همچنین قابلیت ردیابی قیمت خود را بهروزرسانی کرده است.
گوگل در یک پست وبلاگی از راهاندازی قابلیت پرو لباس مجازی خود در ایالات متحده خبر داد. به گفته گوگل، این قابلیت به کاربران امکان میدهد میلیاردها لباس فهرست شده در Shopping Graph را پرو کنند. شایان ذکر است که این قابلیت به حالت هوش مصنوعی، Google Shopping و نتایج جستجوی محصول در Google Images اضافه خواهد شد.
کاربرانی که به این ویژگی دسترسی دارند میتوانند به Google Shopping رفته و روی هر محصولی کلیک کنند. در حالت هوش مصنوعی و تصاویر گوگل، ابتدا باید یک مدل یا لباس را جستوجو کنند، سپس یکی را از نتایج انتخاب کنند. وقتی این ویژگی در دسترس باشد، کاربران نماد «امتحان کن» را مشاهده میکنند. با کلیک بر روی آن، کاربر مجبور میشود عکسی تمام قد از خود آپلود کند. پس از آپلود عکس، گوگل از هوش مصنوعی برای نشان دادن اینکه محصول روی بدن آنها چگونه به نظر میرسد، استفاده خواهد کرد.
ویژگی امتحان مجازی همچنین به کاربران این امکان را میدهد که سایر لباسهایی را که قبلاً امتحان کردهاند، مرور کنند، لباسهای مورد علاقه خود را ذخیره کنند و حتی لباسها را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.
شایان ذکر است که این ویژگی توسط یک مدل تولید تصویر مبتنی بر مد سفارشی پشتیبانی میشود که بدن انسان و نحوه تا خوردن، کشیده شدن و پوشیدن پارچه روی انواع مختلف بدن را درک میکند.
علاوه بر این، گوگل هشدارهای قیمت موجود را با ویژگی جدید ردیاب قیمت نیز بهروزرسانی میکند. نسخه جدید، که در ایالات متحده نیز موجود است، به کاربران امکان میدهد برای اندازه و رنگ خاص محصول و همچنین قیمت مورد نظر، هشدار تنظیم کنند. به این ترتیب، ردیاب قیمت، وقتی لباسی در سایز دیگری موجود شود، اعلانی برای آن ارسال نمیکند.
گوگل همچنین روی ویژگی کشف محصول کار میکند. این ویژگی به کاربران امکان میدهد تا به حالت هوش مصنوعی بروند و از آنها درخواست الهام مد یا لباس خاصی برای یک مناسبت خاص کنند. سپس این چتبات محصولات مرتبط را از طریق نقشه خرید شرکت اسکن میکند و با استفاده از فناوری تطبیق بینایی خود، لیست محصولاتی را که ممکن است کاربر دوست داشته باشد، نمایش میدهد. این ویژگی اواخر امسال برای کاربران در ایالات متحده در دسترس خواهد بود.
منبع: الیوم السابع