اختلال در خدمات بانک پاسارگاد از روز سهشنبه، ۲۷ خرداد ۱۴۰۴، بهدلیل یک حمله سایبری به زیرساختهای این بانک آغاز شد و طی آن، دسترسی به خدمات غیرحضوری از جمله اپلیکیشن، دستگاههای پوز و عابربانکها با مشکل مواجه شد. اختلال بانک پاسارگاد چه زمانی رفع می شود؟
به گزارش نبض بورس، در پی حملات سایبری گسترده به زیرساختهای دیجیتال کشور همزمان با جنگ اخیر ایران و اسرائیل، برخی کاربران بانک پاسارگاد از اختلال در دسترسی به سامانههای «ویبانک» و «همراهبانک» این بانک خبر دادهاند.
با گذشت نزدیک به دو هفته از بروز اختلال در سامانههای بانک پاسارگاد، این بانک سرانجام صبح امروز موفق به رفع مشکل شد و طی پیامی رسمی، نحوه بازیابی رمز ورود به سامانههای ویبانک و همراهبانک را برای کاربران تشریح کرد.
به دنبال حمله سایبری اخیر به سامانه بانک پاسارگاد در خلال جنگ ایران با اسرائیل، طی روزهای اخیر این بانک در آخرین بهروزرسانی پیرامون رفع اختلال خدمات بانک، اعلام کرد: امکان خرید از دستگاههای کارتخوان، ارائه خدمات غیرحضوری به کارتهای متصل به حسابهای دیجیتالی بانک و ارسال رمز دوم پویا در خرید های اینترنتی فعال می باشد، ولی امکان استفاده از اینترنت بانک و همراه بانک پاسارگاد همچنان غیر ممکن است.
بانک پاسارگاد در اطلاعیهای ضمن تأیید مشکلات پیشآمده، راهنمای گامبهگام بازیابی رمز ورود به این سامانهها را منتشر کرده است.
بر اساس این راهنما، مشتریان میتوانند برای تعریف رمز جدید، مراحل زیر را دنبال کنند:
۱. مراجعه به آدرس رسمی ویبانک بانک پاسارگاد به نشانی https://vbank.bpi.ir
۲. انتخاب گزینه «ورود به ویبانک پاسارگاد»
۳. کلیک روی گزینه «فراموشی رمز عبور»
- درج کد ملی و شماره تلفن همراه؛
- درج اطلاعات کارت بانکی؛
- تعیین رمز عبور جدید؛
- ورود با استفاده از نام کاربری (کد ملی) و رمز جدید
۴. طی مراحل احراز هویت و تعریف رمز جدید برای ورود به «ویبانک» و «همراهبانک»