به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ;راضیه پودات -عباس اکبری، مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان هرمزگان، در نشست بررسی عملکرد این مجموعه در سال ۱۴۰۳ و ارائه برنامههای سال جاری، سه راهبرد کلیدی این سازمان را گسترش چتر بیمهای، توسعه خدمات هوشمند و مدیریت مؤثر بحرانها عنوان کرد.
اکبری با اشاره به افزایش تعداد افراد تحت پوشش در سال گذشته گفت: بیش از ۳۶۸ هزار نفر هماکنون در استان از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهرهمند هستند. با وجود تداوم ناترازی منابع و مصارف، همه تعهدات سازمان در حوزههای مستمری، درمان، حمایت اجتماعی و خدمات بیمهای، به طور پایدار و بدون وقفه اجرا شده است.
در خصوص حادثه اخیر بندر شهید رجایی، وی اضافه کرد: این رویداد با آثار اقتصادی و اجتماعی قابل توجه، واکنش سریع و حضور میدانی تیمهای تأمین اجتماعی را به دنبال داشت و حمایت فوری از کارگران آسیبدیده و سایر ذینفعان انجام شد. در بزنگاهها، وظیفه خود میدانیم کنار مردم باشیم.
تحول دیجیتال؛ ارتقای رضایتمندی بیمهشدگان
اکبری توسعه خدمات غیرحضوری را یکی از محورهای اصلی برنامههای ۱۴۰۴ برشمرده و افزود: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد خدمات بیمهای در استان به صورت الکترونیک ارائه میشود. امسال هدف ما حذف مراجعات غیرضروری، بهینهسازی فرآیندها، افزایش شفافیت و ارتقای رضایتمندی بیمهشدگان با تکیه بر تحول دیجیتال است.
چالشها و آیندهی پیشرو
مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان ضمن اشاره به برخی چالشهای ساختاری سازمان گفت: ناترازی منابع و مصارف، افزایش تعهدات قانونی، فرار بیمهای و آثار اقتصادی جنگ ۱۲ روزه اخیر از مشکلات جدی در سطح ملی و استانی است. اما با تکیه بر انسجام سازمانی، استفاده از ظرفیتهای قانونی و مشارکت کارفرمایان، خدمترسانی بدون وقفه ادامه دارد.
وی در پایان، تعامل فعال با رسانهها، نهادهای اجتماعی و تشکلهای کارگری را از اصول حکمرانی تأمین اجتماعی دانست و تأکید کرد: ما سازمانی مردمی هستیم و معتقدیم با شفافیت، پاسخگویی و مشارکت میتوان اعتماد عمومی را تقویت و آیندهای امنتر برای بیمهشدگان و مستمریبگیران رقم زد.