اقتصاد ۲۴- بهگزارش روابط عمومی پابلیکا؛ دومین رویداد دیتالایف با عنوان روابط عمومی دادهمحور در عصر هوش مصنوعی بهمیزبانی و برگزاری لایفوب و با همراهی و مشارکت مجموعههای فعال در حوزه رسانه، روابط عمومی و تبلیغات از جمله: پابلیکا، کارنیک، زومیت، پیآرتاک و تپسی عصر روز دوشنبه ۱۳ مرداد ماه ۱۴۰۴ ساعت ۱۵ تا ۲۰ در سالن همایش کتابخانه ملی تهران برگزار شد.
در ابتدای برنامه سخنرانان حوزهی ارتباطات، هوش مصنوعی و روابط عمومی به ارائه تجربیات خود، نقش هوش مصنوعی در پیشبرد مسیر کسبوکارها و ارائه راهکارهای عملیاتی در این حیطه پرداختند. سخنرانها با اشاره به اهمیت و استفاده از دادهها در تصمیمگیریهای سازمانی؛ برخی راهکارهای استراتژیک را برای مواجهه با بحرانها و حفظ اعتبار برندها را در شرایط حساس مطرح کردند.
در این بخش متخصصان روابط عمومی از آیندهنگری و تجربیات خود سخن گفتند:
- دکتر مریم سلیمی: هوش مصنوعی و روابط عمومی داده محور، از شعار تا واقعیت، چالشها و فرصتها
- دکتر مسلم تقیزاده: شخصی سازی روابط عمومی در عصر داده محور
- مهندس محمد رسول نصیرزاده: از سوشال مانیتورینگ تا سوشال لیسنینگ، ابزارهای مدیریت بحرانهای روابط عمومی
- علی احمدنیا: رئیس امور اطلاع رسانی دولت
پس ازاین بخش، پنل تخصصی با عنوان نقشه راه روابط عمومی زیر آتش، از بمباران دادهها در عصردیجیتال تا بمبارانهای F -
درجنگ ۱۲ روزه؛ به مسائل، تجربیات و راهکارهای متخصصان روابط عمومی کسبوکارها و نحوه پاسخگویی به رسانهها پرداخته شد. این مسیر جنگ ۱۲ روزه شرایط نامساعدی را برای کسبوکارها به خصوص کسبوکارهای آنلاین و دیجیتال بهوجود آورد و باعث شد بعضی از کسبوکارها در این میان از بین بروند و برخی دیگر با ارائه راهکارهای عملیاتی مناسب و تصمیمگیری درست، نه تنها جایگاه فعلی خود را حفظ کنند، بلکه باعث رشد و ارتقا جایگاه خود شوند.
رویکرد این پنل، ایجاد فضایی برای گفتوگو دربارهی چالشها، مسائل و بحرانهاییکه با آن مواجه شده و بهخصوص انتقال تجربه و نحوه مقابله با آنها در این زمینه بوده است. در بخش پایانی پنل، مدیران روابط عمومی شرکتهای مختلف تجربیات خود را درباره مدیریت بحران و چالشهای پیشآمده در دوره «جنگ ۱۲ روزه» به اشتراک گذاشتند. از جمله سخنرانان این نشست:
- مهدی امیرپور: مدیر روابط عمومی دیجیکالا
- نگار عرب: معاون ارتباطات تپسی
- سپیده عابدینی: مدیرکل ارتباطات بازار مبیننت
- سهاب محبعلی: مدیر سابق روابط عمومی آلونک و شیپور
- نغمه دانش: مدیر روابط عمومی فیلمنت و فیدیبو
سعید اتحادی مدیرمجموعه پابلیکا گفت: «هدف ما از مشارکت در برگزاری این رویداد، ایجاد فضایی برای شبکهسازی، ارتباطاتسازمانی، گفتوگو و تبادل تجربه میان فعالان روابط عمومی و رسانهای بود. رویکرد ما در این مسیر، تمرکز بر تحلیل دادهها و یافتن شیوههای صحیح استفاده از آنها در تصمیمگیریهای روابط عمومی و ارائه راهکارهای عملی برای مدیریت شرایط مختلف است».
به نقل از روابط عمومی دیتالایف: در دورانی که ارتباطات، بازاریابی، منابع انسانی و تصمیمسازی سازمانی همه به داده وابستهاند، نیاز به نگاهی تازه و میانرشتهای احساس میشود؛ نگاهی که داده را فقط ابزار تحلیل نبیند، بلکه آن را بستری برای شفافیت، درک انسانی و اقدام مؤثر بداند.
دیتالایف با همین هدف متولد شده است:
برگزاری رویدادهایی که به نقش داده در بهبود ارتباطات درونسازمانی، ساختارهای مدیریتی و تعاملات برونسازمانی میپردازد.
ما در دیتالایف معتقدیم که دادهکاوی وقتی معنا دارد که به تصمیم بهتر، ارتباط عمیقتر و اقدام مؤثرتر منجر شود. در رویدادهای ما، داده نهتنها بهعنوان یک ابزار فنی، بلکه بهعنوان یک زبان مشترک بین دیجیتال مارکترها، روابط عمومیها، مدیران منابع انسانی و مدیران ارشد سازمان مطرح میشود.