طرح اداری «فواد» در کشور اجرا می شود

5 hours ago 1

باشگاه خبرنگاران جوان _ کامل داوودی  روز سه شنبه در نشست شورای اداری استان البرز که با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور استخدامی و اداری کشور برگزار شد، افزود: طرح «فواد» نخستین بار در سال ۱۴۰۳ طراحی شد و از فروردین ۱۴۰۴ به‌شکل الگو در استان قزوین به

اجرا درآمد.

وی تاکید کرد: هدف از اجرای این طرح ، تسریع در پاسخگویی، شفاف‌سازی فرآیند رسیدگی و ارتقای کیفیت خدمات اداری از منظر شهروندان است.

داوودی گفت: این طرح به‌صورت مرحله‌ای در تمام استان‌ها اجرا خواهد شد. در مرحله آزمایشی این طرح در قزوین اجرا شد و ۷۸ درصد شکایات مردمی ظرف سه ساعت نخست ثبت و پاسخ اولیه برای مردم ارسال شد؛ ۶۲ درصد پرونده‌ها نیز در همان ۲۴ ساعت نخست بسته شد.

رییس مرکز بازرسی و نظارت بر خدمات عمومی و فوریت های اداری کشور یادآورشد: این ارقام بیانگر ظرفیت بالای سامانه فواد برای تحول در نظام پاسخگویی اداری کشور است.
وی ادامه داد: فواد سامانه‌ای است که نه‌تنها سرعت پاسخگویی را بالا می‌برد، بلکه کیفیت ارائه خدمات را نیز پایش و ارزیابی می‌کند. دستگاه‌های اداری موظف هستند در کمترین زمان ممکن شکایات ثبت شده را پاسخ دهند و در صورت تخلف، گزارش به هیات ارزیابی مدیران ارسال کنند. نتایج این ارزیابی‌ها به طور مستقیم در پرونده خدمتی مدیران تأثیرگذار است.
داوودی گفت: نسخه کشوری فواد طی ۶ ماه آینده در سه مرحله به بهره‌برداری می‌رسد که مرحله اول (مرداد– مهر ۱۴۰۴) اتصال استانداری‌ها و شهرداری‌های مراکز استان ها به سامانه فواد، مرحله دوم (آبان–دی ۱۴۰۴) پوشش همه دستگاه‌های اجرایی تا سطح شهرستان و مرحله سوم (بهمن ۱۴۰۴–فروردین ۱۴۰۵) یکپارچه‌سازی بانک‌های اطلاعاتی و انتشار داشبورد شفافیت برای عموم مردم است.
وی اضافه کرد: پایش مستمر، کلید اعتمادسازی است؛ هر شهروند باید بداند درخواستش در چه مرحله‌ای است و هم مدیر بداند که عملکردش در معرض قضاوت عمومی قرار دارد.

منبع ایرنا

Read Entire Article