باشگاه خبرنگاران جوان؛ نرگس امامجمعه - علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در سی و هشتمین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور گفت: یکی از مصادیق بهرهوری این است که آموزش مهارتها در مدارس جدی گرفته شود و حداقل ۵۰ درصد آموزش دوره متوسطه مهارتی باشد تا هر دانشآموز حداقل یک مهارت عملی یاد بگیرد.
منادی با اشاره به اینکه اگر آموزش از سن پایینتر شروع شود، دانشآموز میتواند در ۱۷ سالگی فارغالتحصیل شود و زودتر وارد بازار کار شود، افزود: این یک نمونه مشخص از بهرهوری در نظام آموزشی است.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به چالشهای شبکه شاد نیز اشاره کرد و گفت: برای اینکه این شبکه در زمان بحران قابل استفاده باشد، به ۴۰۰ سرور نیاز داریم، چون در شرایط خاص، ۱۷ میلیون دانشآموز و یک میلیون معلم وارد این سامانه میشوند و با کمبود امکانات اختلال ایجاد میشود.
منادی مهمترین بخش افزایش بهرهوری را بهبود وضعیت معیشتی معلمان دانست و گفت: هزینه کردن برای معلم در واقع سرمایهگذاری است. اگر معلم در جامعه احترام و جایگاه مناسبی داشته باشد، کشور پیشرفت خواهد کرد.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین درباره نیروهای خدماتی و سرایداران مدارس گفت: برای افزایش حقوق این عزیزان در مجلس تلاش زیادی شده چون آنان نیز بخشی از زنجیره آموزش هستند.